Σελίδες

Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2014

Βραβειάκια αγάπης....

Τις τελευταίες ώρες έλαβα 2 βραβεία από 2 αγαπημένες και ικανότατες συναδέλφους, 

την Εύη Καρέλλα με το αξιολογότατο ιστολόγιό της "Στάση Νηπιαγωγείο",

καθώς και από τη Φίλη Έφη Μπακή με το εξαιρετικό ιστολόγιό της "Αν όλα τα παιδιά της γης".

Εύη και Έφη σας ευχαριστώ πολύ για την τιμή που μου κάνατε να μου χαρίσετε ένα Liebster Award!!!


Τι είναι το βραβείο Liebster;

Το "Liebster award" είναι ένα εικονικό βραβείο που χρησιμεύει για να εξαπλωθούν αλυσιδωτά και να γίνουν γνωστά blogs με λιγότερους από 200-300 αναγνώστες. Είναι ένα σημαντικό εργαλείο για να γίνουν ακόμα περισσότερα blogs ευρύτερα γνωστά στο διαδίκτυο! 

ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ

α) Ευχαριστείτε τον blogger που σας έχει προτείνει και αναρτείτε τη διεύθυνση του blog του. Συμπεριλάβετε στην ανάρτηση σας το εικονίδιο Liebster award είτε με αντιγραφή και επικόλληση, είτε χρησιμοποιώντας το σαν widget ή gadget.

β) Απαντήστε σε 10 ερωτήσεις που θα σας θέσει ο blogger ο οποίος σας απένειμε το βραβείο.

γ) Προτείνετε άλλα 10 blogs με λιγότερους από 200-300 αναγνώστες και συντάξτε μία λίστα ερωτήσεων για τα blog αυτά που οι κάτοχοι τους θα πρέπει να απαντήσουν.

ε) Αναρτήστε την υποψηφιότητα για το βραβείο σε κάθε ένα από τα 10 blogs που έχετε επιλέξει και παρέχετε ένα link του post σας ώστε να ενημερωθούν οι κάτοχοι σχετικά με το βραβείο Liebster σε περίπτωση που δεν το γνωρίζουν.



Oι ερωτήσεις που ακολουθούν είναι ίδιες με αυτές της Εύης και της Έφης:

1) Γιατί ξεκινήσατε το blog;
Για να μοιραστώ ιδέες κι εμπειρίες με άλλες νηπιαγωγούς εν δράσει!

2) Πείτε μας λίγο τι σας ενθουσιάζει.

Με ενθουσιάζει να βλέπω τα "παιδάκια μου" να ανταποκρίνονται θετικά στις ιδέες μου και να μου βγάζουν τον καλύτερό μου εαυτό...

3) Γιατί πιστεύετε ότι τα σχόλια και η επικοινωνία βοηθούν τους bloggers και με ποιο τρόπο;
Μέσα από την επικοινωνία με άλλους bloggers επιτυγχάνεται η συνεχής βελτίωση όλων μας.

4) Για ποια πράγματα μιλάτε στο blog σας;
Για τη χρήση των ΤΠΕ στο νηπιαγωγείο, για δράσεις και προγράμματα που υλοποιούμε, καθώς και για οτιδήποτε καινοτόμο αξίζει να αναφερθεί.

 5) Έχετε δημιουργήσει μια φιλική σχέση με άλλους bloggers; Έχετε γνωριστεί ποτέ προσωπικά;
Μόνο με κάποιους... Ελπίζω, όμως, ότι θα καταφέρω να γνωρίσω περισσότερους...

 6) Πώς φαντάζεστε το blog σας σε δύο χρόνια; Τι θα θέλατε να δείτε να μεγαλώνει / να αλλάζει και με ποιο τρόπο;
Είμαι καινούρια στο χώρο... δεν μπορώ να σκεφτώ την εξέλιξή του... 

 7) Τι είναι αυτό που κάνετε καλύτερα;
Προσπαθώ να γίνω παιδί μαζί με τα παιδιά και να αφουγκραστώ τις ανάγκες και τις επιθυμίες τους.


8) Πόσο χρόνο αφιερώνετε στο blog σας;
Καθώς ο ελεύθερος χρόνος μου είναι ελάχιστος, θεωρώ πως δεν αφιερώνω στο blog μου το χρόνο που θα ήθελα...
 9) Πώς γεννιούνται τα post σας;
Από την ανάγκη και την επιθυμία μου να μοιραστώ με συναδέλφους κάτι καινούριο ή κάτι όμορφο που δοκίμασα ή υλοποίησα.

10) Ευχές για τον αναγνώστη;
Εύχομαι η αλληλεπίδρασή μας να είναι διαρκής κι αποτελεσματική και να αντικατοπτρίζεται στις χαρούμενες φατσούλες των μικρών μας μαθητών!


 Τα 10 blog που προτείνω είναι:


Τρίτη 25 Νοεμβρίου 2014

Μαθαίνω να τρώω παίζοντας...

Παράλληλα με τη δημιουργία κήπου στην αυλή μας και σε απόλυτη συνάρτηση με το συγκεκριμένο εγχείρημα, ξεκινήσαμε τον μήνα αυτόν να δουλεύουμε ένα πρόγραμμα Αγωγής Υγείας με θέμα τη διατροφή.

Ξεκινήσαμε με επίσκεψη στο Ολυμπιακό Μουσείο Θεσσαλονίκης, όπου παρακολουθήσαμε ένα καταπληκτικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα, στα πλαίσια του οποίου μαγειρέψαμε





μάθαμε,




και, φυσικά, παίξαμε!


Κατά την επιστροφή μας στο σχολείο, θελήσαμε να φτιάξουμε μόνοι μας ένα παρόμοιο παιχνίδι, κι έτσι, συγκεντρώσαμε εικόνες, τις ομαδοποιήσαμε, τις κόψαμε 



και φτιάξαμε το δικό μας τροχό με τις ομάδες των τροφών.


Δε μείναμε, όμως, εκεί... Φτιάξαμε μια ανάλογη πυραμίδα διατροφής και κατηγοριοποιήσαμε τις τροφές ανάλογα με την ομάδα τους.





Τέλος, με τη βοήθεια της αγαπημένης μας μελισσούλας Μάγιας παίξαμε ένα ανάλογο παιχνίδι, όπου ταυτόχρονα εξασκηθήκαμε στον προγραμματισμό και τις έννοιες χώρου... Ιδού!




Τελικά, μάλλον κάτι καταφέραμε, ε;;;;;;;

Σάββατο 8 Νοεμβρίου 2014

Ένας κήπος στην αυλή μας

Ακολουθώντας την τάση της εποχής, αποφασίσαμε να φτιάξουμε κήπο στην αυλή του νηπιαγωγείου μας, αξιοποιώντας την αμμοδόχο μας, που ήταν σε .... ανενεργή κατάσταση.

Αρχικά, προγραμματίσαμε επίσκεψη στην Αμερικανική Γεωργική Σχολή, όπου παρακολουθήσαμε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα "Σιτάρι, από το χωράφι στο τραπέζι μας", ένα άκρως βιωματικό πρόγραμμα και με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον!






Στη συνέχεια κι εφόσον αποφασίσαμε τη δημιουργία του δικού μας κήπου, προχωρήσαμε στο σχεδιασμό του σε μακέτα, αρχικά





σε ατομικό φύλλο στη συνέχεια







και, τέλος, σε πραγματικές συνθήκες.







Κήπος χωρίς σκιάχτρο, όμως, δε γίνεται, οπότε προχωρήσαμε στην κατασκευή του




και στην τοποθέτησή του σε περίοπτη θέση του κήπου μας!


Άντε, καλές σοδειές να 'χουμε!!!

Τετάρτη 22 Οκτωβρίου 2014

Σχήματα.... με μέλι!

Εν μέσω προετοιμασιών για τον εορτασμό της επετείου της 28ης Οκτωβρίου, αλλά και της γιορτής της Σημαίας, εμείς ασχοληθήκαμε με τα σχήματα και... παίξαμε με την καρδιά μας!

Αφορμή στάθηκε η ενασχόλησή μας με την ελληνική σημαία, για την οποία παρατηρήσαμε, μεταξύ άλλων, ότι έχει σχήμα ορθογώνιο!


Γρήγορα επεκταθήκαμε και στα υπόλοιπα σχήματα, τα οποία ονομάσαμε και ανακαλύψαμε παντού γύρω μας...

Κι έτσι, τελείως φυσικά, προέκυψε η ακόλουθη δραστηριότητα...


Φτιάξαμε το πλαίσιο δραστηριότητας με 4 διαφορετικά σχήματα (κύκλος, τρίγωνο, τετράγωνο, ορθογώνιο) σε 3 διαφορετικά χρώματα (κόκκινο, κίτρινο, μπλε) και σε 2 μεγέθη (μικρό, μεγάλο), καθώς και 3 ζάρια: 1 με τα σχήματα, 1 με τα χρώματα και 1 με τα μεγέθη...

Αφού ολοκληρώθηκαν οι προετοιμασίες, γνωριστήκαμε με το προγραμματιζόμενο ρομπότ δαπέδου Beebot (τη γνωστή μας μελισσούλα!), στο οποίο δώσαμε το όνομα Μάγια!!!

Και η Μάγια ξεκίνησε το παιχνίδι της ανακάλυψης των σχημάτων που έφερνε κάθε φορά το ζάρι...

Πρώτη ζαριά; Σχήμα: τρίγωνο!


Δεύτερη ζαριά; Χρώμα: κίτρινο!


Τρίτη ζαριά; Μέγεθος: μεγάλο!


Εμπρός, λοιπόν! Πού κρύβεται ένα κίτρινο μεγάλο τρίγωνο;
Α, νά 'το, εκεί! Εμπρός, Μάγια, ξεκίνα να το βρεις!




Μπράβο, Μάγια! Τα κατάφερες!!!

Τετάρτη 1 Οκτωβρίου 2014

Η γιορτή του παππού και της γιαγιάς

Σήμερα στο νηπιαγωγείο μας καλέσαμε τους αγαπημένους μας παππούδες και γιαγιάδες και παρουσιάσαμε τα ακόλουθα 2 video που ετοιμάσαμε μαζί με τα παιδιά για τη γιορτή τους...

  • video με την τεχνική stop motion:





και

  •  video με ποιήματα ειπωμένα από τα παιδιά:


Στη συνέχεια τους γλυκάναμε με τα κουλουράκια που φτιάξαμε για εκείνους με πολλή αγάπη...

....και, τέλος, τους χαρίσαμε τα δωράκια τους (μπρελόκ και ζωγραφιές) και τους αποχαιρετίσαμε μέσα σε κλίμα συγκίνησης...

Κυριακή 31 Αυγούστου 2014

Καλή σχολική χρονιά!

Μια νέα σχολική χρονιά ξεκινά!!!

Ας κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν ώστε να είναι μια καλή, δημιουργική κι εποικοδομητική χρονιά για εμάς και τους μαθητές μας...

Καλή δύναμη σε όλους μας!!!


ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ!!!



Πέμπτη 21 Αυγούστου 2014

Οι ΤΠΕ πηγαίνουν νηπιαγωγείο.

Οι ΤΠΕ πηγαίνουν νηπιαγωγείο;

Η απάντηση δίνεται στην ακόλουθη παρουσίαση - σύνοψη κάποιων ενδεικτικών δραστηριοτήτων που πραγματοποιήθηκαν με ΤΠΕ στα πλαίσια της επιμόρφωσης β' επιπέδου...



Η παρουσίαση διατίθεται εδώ.

Κάποιες από τις παραπάνω δραστηριότητες είναι ατομικές, ενώ κάποιες άλλες ομαδικές.

Σε κάθε περίπτωση νιώθω την ανάγκη να εκφράσω τις ευχαριστίες μου στις συναδέλφους - συνεπιμορφούμενες του 1532-18 (Έφη Μπακή, Ευαγγελία Ταούλα, Στέλλα Θεοχαρίδου, Στέλλα Διάφα, Μαρία Στεφανίδου, Ιορδάνα Παπαμάρκου, Άννη Μισκάκη, Λίνα Λιούλια, Βάσω Μπατζιάκα, Βίκη Τσιρώνα) για την εξαιρετική μας συνεργασία, καθώς και τους επιμορφωτές μας Γιάννη Σαλονικίδη και Καλαρά Αθηνά για τις γνώσεις που μας πρόσφεραν, όπως επίσης και τη μοναδική Θεοδώρα Σαμαρά!